آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان                  ABZISTAN

سلام بر همگی. علی قوام پور هستم، دانش آموخته اکولوژی دریا در مقطع دکتری، تا حدودی فعال در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان (به ویژه میگو)، علاقمند به زمینه های مختلف صنعت آبزی پروری و البته در کنارش، علوم انسانی. این ملغمه رو بذارید در کنار لیسانس ژنتیک و فوق لیسانس بیوشیمی تا دیگه اصلا تعجب نکنید. ولی در این رسانه ، تلاش دارم ، روش های بهینه مدیریت آبزی پروری و مبانی این صنعت را ارائه و ایده های نوین را معرفی کنم. گاه گداری هم دلنوشته ای تا به سنت وبلاگ نویسی پایبند مونده باشم. امیدوارم مطالب وبلاگ آبزیستان مورد پسند بازدیدکنندگان محترم واقع بشه. ضمنا همینجا باید اعلام کنم که این وبلاگ، شخصی و مستقله و به هیچ شرکت و وبسایتی وابسته نیست. اینو عرض کردم تا حساب مطالب منتشر شده در اینجا رو از وبسایت هایی که به نام آبزیستان الی ما شاءالله این روزها در اینترنت مشاهده میفرمایید جدا کرده باشم. پاینده باشید

بایگانی

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

کتابچه ای که لینک آن را در ذیل این مطلب ملاحظه می کنید، با عنوان Best Management Practices for Marine Cage Culture Operations in the U.S. Caribbean در سال 2014 میلادی، توسط جمعی از کارشناسان مؤسسه ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) نگاشته و به همت آقای دکتر Carlos S. Price و خانم دکتر Jessica Beck‐Stimpert (از کارشناسان همان مؤسسه) گردآوری و منتشر گردیده است. همانگونه که از نام این کتابچه مشخص است، موضوع آن بهترین شیوه های مدیریت قفس های پرورش ماهی در منطقه کارائیب (بخش ایالات متحده آمریکا) است با این حال، پس از مطالعه آن، شباهت های فراوان در خصوص الزامات، توصیه ها و شرایط فعالیت سامانه های قفس در منطقه یاد شده با صنعت آبزی پروری دریائی در کشور ما سبب شد بخش های مختلف آن به صورت مجزا توسط اینجانب ترجمه و ابتدا در وبلاگ آبزیستان منتشر شود.

پس از آن، احساس نیاز به تولید محتوا در صنعت پرورش ماهی در قفس های دریائی در کشور، موجب شد بخش های ترجمه شده این کتابچه به شکل حاضر گردآوری و در اختیار علاقمندان و بهره برداران قرار گیرد با این توضیح که یکی از بخش های این کتابچه تحت عنوان "مجوز فعالیت" با توجه به تفاوت فرآیند اخذ مجوز و استعلامات مورد نیاز در منطقه کارائیب با کشور ایران، از مجموعه بخش های ترجمه شده حذف شده است. امیدوارم با این تلاش، قدمی هرچند ناچیز در مسیر توسعه صنعت آبزی پروری دریائی که به حق از ارکان اقتصاد دریامحور در کشور محسوب می گردد برداشته شود.

 

لینک دانلود

  • ali ghavampour