آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان                  ABZISTAN

سلام بر همگی. علی قوام پور هستم، دانش آموخته اکولوژی دریا در مقطع دکتری، تا حدودی فعال در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان (به ویژه میگو)، علاقمند به زمینه های مختلف صنعت آبزی پروری و البته در کنارش، علوم انسانی. این ملغمه رو بذارید در کنار لیسانس ژنتیک و فوق لیسانس بیوشیمی تا دیگه اصلا تعجب نکنید. ولی در این رسانه ، تلاش دارم ، روش های بهینه مدیریت آبزی پروری و مبانی این صنعت را ارائه و ایده های نوین را معرفی کنم. گاه گداری هم دلنوشته ای تا به سنت وبلاگ نویسی پایبند مونده باشم. امیدوارم مطالب وبلاگ آبزیستان مورد پسند بازدیدکنندگان محترم واقع بشه. ضمنا همینجا باید اعلام کنم که این وبلاگ، شخصی و مستقله و به هیچ شرکت و وبسایتی وابسته نیست. اینو عرض کردم تا حساب مطالب منتشر شده در اینجا رو از وبسایت هایی که به نام آبزیستان الی ما شاءالله این روزها در اینترنت مشاهده میفرمایید جدا کرده باشم. پاینده باشید

بایگانی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

استفاده از میگوهای SPF، SPR و SPT در پرورش میگو

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵ ب.ظ

Image result for thailand ahpnd sanz spf spr workshop 2016

خانم دکتر Victoria Alday-Sanz در خلال کارگاه آموزشی با موضوع بیماری AHPND ( تایلند،2016) مطالب آموزنده ای ارائه کردند که لینک فایل ارائه ایشان در ذیل این مطلب آورده شده . امیدوارم مورد استفاده علاقمندان قرار بگیره.

لینک دانلود

  • ali ghavampour

تولید میگوی SPF ( فایل صوتی) بخش نخست

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۱۵ ب.ظ

Image result for shrimp spf thailand

چند سال قبل کارشناسان سازمان شیلات ، بازدیدی با موضوع تولید میگوی SPF از کشور تایلند داشتند. طی این بازدید، کارگاه های آموزشی و ارائه های متنوعی در این خصوص تهیه شده که در این مطلب و در لینک ذیل، بخش نخست فایل صوتی، مربوط به یکی از کارگاه آموزشی با موضوع یاد شده به حضور علاقمندان و بازدید کنندگان وبلاگ تقدیم گردیده است.

لینک دانلود فایل صوتی

  • ali ghavampour

یازده خاصیت سودمند مصرف اسپیرولینا(7)

پنجشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۰۴ ب.ظ

هر دو عارضه فشار خون بالا و افزایش میزان کلسترول خون، با بروز بیماری های قلبی در ارتباط مستقیم می باشند. با توجه به اینکه مصرف اسپیرولینا قادربه کاهش هر دو این عوارض شناخته شده، آیا می توان با مصرف این جلبک، از بیماری های قلبی نیز پیشگیری نمود؟

مطالعه ای که در سال 2013  انجام گرفته، ثابت می کند، مصرف  جلبک سبز-آبی اسپیرولینا، نقش مهمی در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی ایفا می نماید و این موضوع شاید ناشی از اثرات ضد التهاب، کاهش کلسترول خون و تأثیر  مواد آنتی اکسیدان موجود در این جلبک باشد.


  • ali ghavampour

سال 1398 بر شما مبارک باد

پنجشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۳۹ ب.ظ

  • ali ghavampour