آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان                  ABZISTAN

سلام بر همگی. علی قوام پور هستم، دانش آموخته اکولوژی دریا در مقطع دکتری، تا حدودی فعال در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان (به ویژه میگو)، علاقمند به زمینه های مختلف صنعت آبزی پروری و البته در کنارش، علوم انسانی. این ملغمه رو بذارید در کنار لیسانس ژنتیک و فوق لیسانس بیوشیمی تا دیگه اصلا تعجب نکنید. ولی در این رسانه ، تلاش دارم ، روش های بهینه مدیریت آبزی پروری و مبانی این صنعت را ارائه و ایده های نوین را معرفی کنم. گاه گداری هم دلنوشته ای تا به سنت وبلاگ نویسی پایبند مونده باشم. امیدوارم مطالب وبلاگ آبزیستان مورد پسند بازدیدکنندگان محترم واقع بشه. ضمنا همینجا باید اعلام کنم که این وبلاگ، شخصی و مستقله و به هیچ شرکت و وبسایتی وابسته نیست. اینو عرض کردم تا حساب مطالب منتشر شده در اینجا رو از وبسایت هایی که به نام آبزیستان الی ما شاءالله این روزها در اینترنت مشاهده میفرمایید جدا کرده باشم. پاینده باشید

بایگانی

۷ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

فیلمی که لینک دانلود آن در ذیل مطلب آورده شده توسط آقای دکتر جیم وایبان، چهره شناخته شده در صنعت مولد سازی و اصلاح نژاد میگو , و در خصوص اصلاح نژاد میگوی سفید غربی ارائه گردیده است. 

لینک دانلود

  • ali ghavampour

تغذیه میگو (فیلم، زبان اصلی)

شنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۱۶ ق.ظ

در فیلمی که لینک دانلود آن ذیل همین مطلب قرار داده شده، پروفسور سایمون دیویس به تشریح تغذیه میگو پرداخته است.

لینک دانلود

  • ali ghavampour

استفاده از سیستم بایوفلاک در پرورش میگو

جمعه, ۵ شهریور ۱۴۰۰، ۰۱:۲۷ ب.ظ

یکی از روش هایی که در سال های اخیر خیلی هوادار پیدا کرده و پرورش دهندگان زیادی متأثر از مقالات منتشره راجع به اون، تمایل فراوانی دارند تا حداقل بخشی از زنجیره تولیدشون رو به اون سمت هدایت کنند " سیستم بایوفلاک" هست. فارغ از اینکه اصولا در مورد میگو بایوفلاک باید به کار برده بشه یا سمی بایوفلاک، موارد زیادی در این سامانه وجود داره که باید پیش از اجرای اون مدّ نظر بهره برداران قرار بگیره.

مقاله ای که در ذیل این مطلب، لینک دانلود اون رو قرار داده ام در سال 2014 در مجله Aquaculture Asia Pacific منتشر شده و حاوی نکات بسیار آموزنده ای هست که از علاقمندان دعوت می کنم این مقاله رو مطالعه بفرمایند.

لینک دانلود

 

  • ali ghavampour

با 3p بیشتر آشنا شویم

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳ ق.ظ
  • ali ghavampour

مجله آبزی پروری آسیا اقیانوسیه

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱ ق.ظ

یکی از مجلاتی که با رویکرد ترویجی، اخبار و موضوعات مرتبط با آبزی پروری رو پوشش می ده مجله آبزی پروری آسیا اقیانوسیه یا همون Aquaculture Asia Pacific هست. این مجله، تیتر روی جلد شماره ژانویه/فوریه خودش رو All about shrimp انتخاب کرده و بین مطالبش، موضوعات جالبی رو در زمینه تکثیر و پرورش میگو پوشش داده.

به همین دلیل در مطلب حاضر، نسخه پی دی اف شماره یاد شده رو در لینک ذیل به حضور علاقمندان تقدیم کرده ام که امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیره.

لینک دانلود

  • ali ghavampour

یکی از چالش های اصلی در تولید آبزیان بالاخص درآبزی پروری موضوع بهداشت و بیماریهای آبزیان بوده، سالیانه میلیون ها دلار خسارت از طریق بیماری های آبزیان به پرورش دهندگان میگو وارد می شود. بیماری ویروسی لکه سفید از جمله بیماری هایی بوده که در طول 15 سال گذشته شیوع این بیماری منجر به تحمیل هزینه های هنگفتی به صنعت تکثیر و پرورش میگو صنعت پرورش شده است.

فایل پیوست با عنوان "مدیریت بهداشتی و برنامه امنیت زیستی مراکز تکثیر و مولد

سازی میگو با تأکید بر پیشگیری از بیماری ویروسی لکه سفید" توسط جناب آقای دکتر محمد خلیل پذیر عضو هیئت علمی پژوهشکده میگوی کشور تهیه و ارائه گردیده است. امیدوارم مورد استفاده بازدید کنندگان محترم وبلاگ واقع گردد.

لینک دانلود

  • ali ghavampour
  • ali ghavampour