آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان                  ABZISTAN

سلام بر همگی. علی قوام پور هستم، دانش آموخته اکولوژی دریا در مقطع دکتری، تا حدودی فعال در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان (به ویژه میگو)، علاقمند به زمینه های مختلف صنعت آبزی پروری و البته در کنارش، علوم انسانی. این ملغمه رو بذارید در کنار لیسانس ژنتیک و فوق لیسانس بیوشیمی تا دیگه اصلا تعجب نکنید. ولی در این رسانه ، تلاش دارم ، روش های بهینه مدیریت آبزی پروری و مبانی این صنعت را ارائه و ایده های نوین را معرفی کنم. گاه گداری هم دلنوشته ای تا به سنت وبلاگ نویسی پایبند مونده باشم. امیدوارم مطالب وبلاگ آبزیستان مورد پسند بازدیدکنندگان محترم واقع بشه. ضمنا همینجا باید اعلام کنم که این وبلاگ، شخصی و مستقله و به هیچ شرکت و وبسایتی وابسته نیست. اینو عرض کردم تا حساب مطالب منتشر شده در اینجا رو از وبسایت هایی که به نام آبزیستان الی ما شاءالله این روزها در اینترنت مشاهده میفرمایید جدا کرده باشم. پاینده باشید

بایگانی

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

پروتئین اسکیمر چگونه کار می کند؟

يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۰۵:۲۸ ب.ظ

 پروتئین گیر (Protein skimmer) یا کف شکن (Foam fractionator) وسیله ای است که برای حذف ترکیبات آلی مانند مواد غذایی و ذرات پسماند از آب استفاده می شود. این وسیله بیشتر برای کاربردهای تجاری مانند تأسیسات تصفیه فاضلآب شهرداری ها ، آکواریوم های عمومی و سیستم های آبزی پروری مورد استفاده قرار می گیرد. از پروتئین اسکیمرهای کوچکتر نیز برای تصفیه آکواریوم های خانگی آب شور و یا آکواریوم ها و استخرهای آب شیرین استفاده می شود. در اینجا ویدئویی قرار داده شده که در آن طرز کار پروتئین اسکیمر را به شما نشان می دهد.

 

https://s31.picofile.com/file/8470574784/skimmer.mp4.html

  • ali ghavampour

نشست هفته پژوهش (قشم)

يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۰۴:۵۲ ب.ظ

بیستم آذرماه امسال (1402) منطقه آزاد قشم نشستی را به مناسبت هفته پژوهش برگزار نمود و طی آن، بنده، آقایان دکتر دشتیان نسب و دکتر اژدری به همراه خانم مهندس اشرف مطالبی را در زمینه سیستم های نوین پرورش میگو و ... ارائه دادیم. فایل ارائه های اینجانب و آقای دکتر دشتیان نسب در ذیل این مطلب برای علاقمندان بارگذاری شده است. امیدوارم مورد توجه واقع شود.

 

بیوسکوریتی در مزارع پرورش میگو از تئوری تا عمل

سیستم های نوین پرورش میگو

  • ali ghavampour

ویدئویی که لینک دانلود آن در ذیل این مطلب قرار داده شده، ارائه آقای دکتر جیم وایبن مدیر شرکت High Health است که در مورد اصلاح نژاد میگوی وانامی توضیحات بسیار آموزنده ای را در اختیار علاقمندان قرار می دهد. امیدوارم مورد استفاده بازدید کنندگان وبلاگ آبزیستان قرار گیرد.

 

لینک دانلود

  • ali ghavampour