آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان                  ABZISTAN

سلام بر همگی. علی قوام پور هستم، دانش آموخته اکولوژی دریا در مقطع دکتری، تا حدودی فعال در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان (به ویژه میگو)، علاقمند به زمینه های مختلف صنعت آبزی پروری و البته در کنارش، علوم انسانی. این ملغمه رو بذارید در کنار لیسانس ژنتیک و فوق لیسانس بیوشیمی تا دیگه اصلا تعجب نکنید. ولی در این رسانه ، تلاش دارم ، روش های بهینه مدیریت آبزی پروری و مبانی این صنعت را ارائه و ایده های نوین را معرفی کنم. گاه گداری هم دلنوشته ای تا به سنت وبلاگ نویسی پایبند مونده باشم. امیدوارم مطالب وبلاگ آبزیستان مورد پسند بازدیدکنندگان محترم واقع بشه. ضمنا همینجا باید اعلام کنم که این وبلاگ، شخصی و مستقله و به هیچ شرکت و وبسایتی وابسته نیست. اینو عرض کردم تا حساب مطالب منتشر شده در اینجا رو از وبسایت هایی که به نام آبزیستان الی ما شاءالله این روزها در اینترنت مشاهده میفرمایید جدا کرده باشم. پاینده باشید

بایگانی

۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

لینک های ذیل مربوط به روز دوم وبینار آشنایی با مولدین کونگ و توربو برگزار شده در هرمزگان به تاریخ 19 خرداد ماه 1401 است. ارائه امروز را آقای نیران کارشناس مسئول پرورش در شرکت یاد شده بر عهده داشت که فایل اول مربوط به این ارائه و فایل دوم مربوط به پرسش و پاسخ بعد از جلسه می باشد. 

قسمت اول

قسمت دوم

  • ali ghavampour

روز 18 خرداد ماه 1401، به ابتکار اتحادیه آبزی پروران استان هرمزگان، نمایندگان شرکت CP تایلند، وبیناری را در خصوص مولدین SPF/SPT تولیدی این شرکت برگزار نمودند. لینک این وبینار در ذیل همین مطلب قرار داده شده و علاقمندان می توانند از این طریق فیلم وبینار را در دو بخش دانلود و مشاهده نمایند. 

بخش اول

بخش دوم

  • ali ghavampour

با توجه به اینکه مقاله ارائه شده در پست قبل (به زبان فارسی)، فایلی مشابه به زبان انگلیسی نیز داشت، از این رو در لینک ذیل مقاله انگلیسی مشابه را که خانم آلدای سانز از محققین برجسته علم اپیدمیولوژی نگاشته اند به حضور تقدیم می کنم. امیدوارم هردو مقاله مورد توجه و استفاده علاقمندان واقع شود:

لینک دانلود

  • ali ghavampour

مقاله ای که لینک آن در ذیل این مطلب آورده شده، برخی اصظلاحات را که به طور معمول در تولید میگوهای عاری از (یا مقاوم نسبت به) بیماری را توضیح داده است. این مقاله در مجله ترویجی بوم شناسی آبزیان منتشر شده است. 

لینک دانلود 

  • ali ghavampour

ارائه شده توسط Ravihumar Bangarusamy مدیر شرکت Growel Feed از هندوستان

در کشور هندوستان، با هدف توسعه آبزی پروری پایدار در مزارع پرورش میگو، فرآیند استاندارد عملیات (SOP’s) تدوین گردیده و یکی از مفاد این فرآیند، احداث استخرهای نرسری اعم از خاکی و یا پوشش دار و دارای ضریب بالای امنیت زیستی بوده است. به این ترتیب میگوهای ضعیف پیش از ورود به استخر پرورش اصلی از جمعیت حذف می شوند.

در یکی از استخرهای مورد بررسی، میگوهای 0.5 تا 1.2 گرم پس از دوره نوزادگاهی وارد استخر پرورش گردیده و تنها پس از 59 روز به وزن بازاری (18.9 گرم و مجموع 2.7 تن توده زنده برداشت شده) رسیدند. بازماندگی در انتهای دوره 83.5 درصد و ضریب تبدیل غذایی 1.03 بدون مشاهده هرگونه نشانه ای از بیماری گزارش شد.

  • ali ghavampour