آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان                  ABZISTAN

سلام بر همگی. علی قوام پور هستم، دانش آموخته اکولوژی دریا در مقطع دکتری، تا حدودی فعال در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان (به ویژه میگو)، علاقمند به زمینه های مختلف صنعت آبزی پروری و البته در کنارش، علوم انسانی. این ملغمه رو بذارید در کنار لیسانس ژنتیک و فوق لیسانس بیوشیمی تا دیگه اصلا تعجب نکنید. ولی در این رسانه ، تلاش دارم ، روش های بهینه مدیریت آبزی پروری و مبانی این صنعت را ارائه و ایده های نوین را معرفی کنم. گاه گداری هم دلنوشته ای تا به سنت وبلاگ نویسی پایبند مونده باشم. امیدوارم مطالب وبلاگ آبزیستان مورد پسند بازدیدکنندگان محترم واقع بشه. ضمنا همینجا باید اعلام کنم که این وبلاگ، شخصی و مستقله و به هیچ شرکت و وبسایتی وابسته نیست. اینو عرض کردم تا حساب مطالب منتشر شده در اینجا رو از وبسایت هایی که به نام آبزیستان الی ما شاءالله این روزها در اینترنت مشاهده میفرمایید جدا کرده باشم. پاینده باشید

بایگانی

۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

مراحل لاروی میگوی وانامی

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷ ب.ظ

  • ali ghavampour

سرنوشت پروتئین خوراکی در میگو

شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۱۶ ب.ظ

  • ali ghavampour

آشنایی با سامانه های آبزی پروری در جهان

شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۱۸ ب.ظ

بر اساس تعریف سازمان خواروبار جهانی ملل متحد (FAO)، آبزی پروری به معنای پرورش موجودات آبزی نظیر ماهی، نرم تنان، سخت پوستان و گیاهان در محیط هایی است که به طور کامل کنترل شده و یا بخشی از آن تحت کنترل قرار داشته باشد. پرورش به معنای نوعی مداخله در روند حیاتی موجودات هدف، به منظور افزایش تولید می باشد. این مداخلات در مراحل مختلف ذخیره سازی، تغذیه، مدیریت آب، محافظت از شکارچیان و رقبا و ... صورت می پذیرد. 

فایل پیوست، سامانه های معمول آبزی پروری در جهان را به اختصار معرفی نموده است. امیدوارم مورد استفاده بازدیدکنندگان عزیز واقع شود.

لینک دانلود

  • ali ghavampour

برداشت و عملیات پس از صید در مزارع پرورش میگو

شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۰۷ ب.ظ

مرحله برداشت ، آخرین مرحله از دوره چند ماهه پرورش میگو محسوب می گردد و در واقع علیرغم زمان نسبتاً کوتاه آن ، مهمترین قسمت از این روند طولانی است، به همین دلیل ، مدیران مزارع پرورش، می بایست تمامی تلاش خود را در خصوص انجام صحیح این روند اجرا نمایند تا بهترین نتیجه در زمینه کیفیت محصول گرفته شود. یکی از  مشکلات کیفی میگوهای صید شده پرورشی به ویژه در سالهای اخیر (پس از معرفی گونه پا سفید غربی به صنعت پرورش میگوی کشور) بروز عارضه سرقرمزی در این میگوها بوده است. این مشکل، بنا به اظهار مدیران شرکت های فرآوری ، همه ساله زیان هنگفتی را به واسطه افت قیمت میگوی پرورشی در بازارهای جهانی (به میزان 0.2 تا 0.6 دلار آمریکا به ازای هرکیلوگرم میگو) در زمینه ارزآوری به این بخش وارد می‌نماید.

فایل پیوست، در خصوص روش های صحیح برداشت به منظور حفظ کیفیت میگو و با تاکید بر کاهش عارضه سرقرمزی تهیه گردیده است.

لینک دانلود

  • ali ghavampour
  • ali ghavampour

تاثیر پروبیوتیک بر تولید میگو

جمعه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۵۹ ب.ظ
  • ali ghavampour