آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان ABZISTAN

وبلاگ آبزی پروری و علوم زیستی

آبزیستان                  ABZISTAN

سلام بر همگی. علی قوام پور هستم، دانش آموخته اکولوژی دریا در مقطع دکتری، تا حدودی فعال در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان (به ویژه میگو)، علاقمند به زمینه های مختلف صنعت آبزی پروری و البته در کنارش، علوم انسانی. این ملغمه رو بذارید در کنار لیسانس ژنتیک و فوق لیسانس بیوشیمی تا دیگه اصلا تعجب نکنید. ولی در این رسانه ، تلاش دارم ، روش های بهینه مدیریت آبزی پروری و مبانی این صنعت را ارائه و ایده های نوین را معرفی کنم. گاه گداری هم دلنوشته ای تا به سنت وبلاگ نویسی پایبند مونده باشم. امیدوارم مطالب وبلاگ آبزیستان مورد پسند بازدیدکنندگان محترم واقع بشه. ضمنا همینجا باید اعلام کنم که این وبلاگ، شخصی و مستقله و به هیچ شرکت و وبسایتی وابسته نیست. اینو عرض کردم تا حساب مطالب منتشر شده در اینجا رو از وبسایت هایی که به نام آبزیستان الی ما شاءالله این روزها در اینترنت مشاهده میفرمایید جدا کرده باشم. پاینده باشید

بایگانی

۱۰ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ali ghavampour

 

 

- در ردیف دو، ستون سوم سطر اول، 31 درجه صحیح است

  • ali ghavampour

پاراپروبیوتیک و پست بیوتیک

جمعه, ۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۰۵ ب.ظ

 

  • ali ghavampour

سین بیوتیک چیست؟

جمعه, ۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۰۴ ب.ظ

 

  • ali ghavampour

منظور از 4P چیست؟ (بخش اول)

جمعه, ۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۰۲ ب.ظ

در تصویر ذیل شمایی از ارتباط پروبیوتیک، پری بیوتیک،پاراپروبیوتیک و پست بیوتیک به نمایش درآمده است. برای آشناتر شدن با دو اصطلاح آخر (پاراپروبیوتیک و پست بیوتیک) از شما دعوت می شود به مطالب بعدی وبلاگ مراجعه فرمائید.

 

 

  • ali ghavampour
  • ali ghavampour

پروتکل SPF

جمعه, ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۰۵:۵۱ ب.ظ

  • ali ghavampour

مراحل لاروی میگوهای پنائیده

جمعه, ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۰۵:۴۶ ب.ظ

  • ali ghavampour
  • ali ghavampour

اتفاقات شبانه در مزارع پرورش میگو (قسمت هشتم)

پنجشنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱ ق.ظ

نوشته: Soraphat Panakorn

ترجمه : علی قوام پور

پرسنل مزرعه

بیدار ماندن در طول شب در مزرعه پرورش میگو برای کارگران چنئان آسان نیست به ویژه پس از کار دشوار روزانه و نیز صدای دستگاه های هواده که در آن وقت شب، به نوعی، به صدای لالایی شبیه است. شب زنده داری حتی برای کارگران شیفت شب هم مشکل می باشد. از این رو، مزرعه داران می بایست افراد مطمئن، صادق و قوی را برای این کار انتخاب نمایند. این اشخاص لازم است تمامی تجهیزات لازم نظیر وسیله نقلیه، گوشی تلفن یا گیرنده رادیویی، چراغ دستی به همراه باتری یدک، ابزار ضروری برای تعمیرات، اسلحه به منظور حفاظت از خود، مزرعه و محصول تا در موارد اضطراری مورد استفاده قرار دهد. این افراد می بایست در طول روز آزاد بوده، اطلاعات مکفی از پرورش میگو داشته و دستمزد آن ها متناسب با مشاغل سخت در نظر گرفته شود. از جمله وظایف نگهبان شب، مراقبت از کارکرد مناسب تجهیزات هوادهی است. در طول شب لازم است دستگاه اکسیژن متر به تناوب و یا در زمان های تصادفی مورد استفاده قرار گیرد به ویژه در استخرهایی که در آن ها مرگ پلانکتونی، پوست اندازی میگو و تعویض آب به تازگی اتفاق افتاده و یا بارش های سنگین در منطقه به وقوع پیوسته باشد. کنترل pH پس از ساعت 9 شب، یکی دیگر از وظایف نگهبان شب می باشد. نگهبان شب در مزارع پرورش میگو، دو تا سه ماه پس از شروع کار، تجربه کافی برای این کار را به دست خواهد آورد.

  • ali ghavampour